ليلى و الذئب
الجزء السابع
نجحت ليلى فى فتح الباب بالفعل
و انطلقت تجرى على السلم بسرعه
و ما إن خرجت من باب البيت حتى وجدت سبعاوى يقبض عليها
انتى فكيتى نفسك ازاى يا بنت الابالسه ؟؟؟ يخربيتك كنتى هتودينى فى داهيه
ارتعبت ليلى و لم تستطع النطق ، اخذها سبعاوى و صعد بها السلم
ادخلها الشقه و التى كان بابها مفتوح
صاح سبعاوى
يا معلم سيد ...يا معلم
استيقظ سيد من نومه و هو يفرك عيناه و لا يكاد يصدق ما يري
البت دى مين فكها كدا ؟؟
معرفش يا معلم انا لقيتها طالعه تجرى و لولا لامؤاخذه كنت رايح افك ميه مكنتش شفتها و كانت هربت
تهرب ازاى ؟؟ خدى هنا يا بنت الملاعين فكيتى نفسك ازاى ؟؟ و ازاى فتحتى الباب وخرجتى
هنا خرج لبيب و هو يمسك رأسه و بعض قطرات الدم على جبهته
نظر سيد إليه بغضب شديد و قبض على رقبته
انت ايه دخلك عندها يا بغل انت ؟؟ انت اللى هربتها ؟؟
لا لا و الله دى هى اللى ضربتنى و هربت
و مين فكها يا حيوان ؟؟
انا ....انا فكيتها عشان تستحمى
تستحمى ؟؟ و انت من نضافتك اوى عاوزها تستحمى ؟؟؟ انا بقا هوريك يا لبيب عشان كلامى يتسمع مره تانيه
متضربنيش مش هعمل كدا تانى
لا اضربك ايه بقا ؟؟ الضرب مش هينفع ...انت مينفعش معاك الا الكهربا
لا الكهربا لا ....الكهربا لا .....و دينك يا سيد ما تكهربنى
أجرى يا سبعاوى هات لى السلك من جوه
حاضر يا معلم ....طب و البت دى ؟؟
البت دى سيبهالى ...تعالى يا حلوه ياللى فاكره نفسك ناصحه
امسك سيد ليلى من شعرها و الصقها بالحائط و قام بضربها على وجهها إلى أن سالت الدماء من فمها
وقعت ليلى على الأرض و لم تكن تستطيع الحركه
حضر سبعاوى و معه جهاز بمؤشر ذو شكل غريب و به سلك طويل فى نهايته
وضع سبعاوى الجهاز فى الكهرباء بعد أن قيد لبيب
أخذ لبيب يصرخ و يصرخ ....و أصيبت ليلى بالذعر الشديد
اخرس يا زفت متصرخش هى دى اول مره تتكهرب فيها ؟؟
متكهربنيش يا سيد حقك عليا مش هعمل كدا تانى
طب ايه رايك ؟ اكهربك انت و الا اكهربها هى ؟؟
لا هى لا ....لا يا سيد مش هتستحمل الكهربا دى
يبقى خلاص اتكهرب و انت ساكت
حاضر ...حاضر
لو سمعت صوتك و انت بتصرخ هكهرب السنيوره دى مكانك
لا ليلى لا يا سيد
هنا ضحك سيد ضحكه عاليه من بلاهه لبيب و اقترب منه ليقوم بصعقه
حاول لبيب كتمان صوته من الالم الشديد الذى يشعر به و حتى لا يأذى سيد ليلى
انتهى سيد من لبيب و قد أصابه الاعياء الشديد لدرجه انه فقد الوعى
كانت ليلى تنظر إليه برعب و دموعها تملأ وجهها
استدار سيد لليلى و قبض على ذراعها فأقامها و ادخلها الغرفه التى كان يحبسها بها و قام بتقييدها بالسلاسل مره اخرى
خرج سيد و اتصل بالشخص المجهول
ايوا يا باشا .....هو البت اللى جوه دى هنمشيها امتى ؟؟ البت كانت هتهرب و تجيب لنا مصيبه
لا لا متخافش انا عندى رجاله صاحيه بس عاوز اعرف امتى ...انت قلت يومين و اليومين جروا شهر اهو
ايوه انت بتدينى مصاريف اكلها و شربها بس انا مش عاوز عوء
لا متخافش ملحقتش تعرف هى فين ...الدنيا ضلمه
ماشي يا باشا انا تحت امرك
اللى تشوفه يا باشا ...حاضر حاضر
أغلق سيد الهاتف و اخذ يدخن لفافه من التبغ
شيل يا سبعاوى الواد ده دخله الاوضه و اقفل عليه
حاضر يا معلم
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
خرجت ناديه من المشفى و بدأت تتماثل للشفاء
و لكنها كانت تشعر بالحسره كلما مر الوقت و هى لا تعرف شئ عن ابنتها
كان فوزى يقوم برعايتها و تططبيبها و يحاول التخفيف عنها
معلش يا فوزى انت تعبت معايا اوى
متقوليش كدا يا ناديه انتى مراتى حبيبتى و مليش غيرك ...انتى و بنتنا طبعا
بنتنا ؟ هى فين بنتنا ؟؟
متخافيش انا متابع و رئيس المباحث طمنى و قالى أنهم لقوا اول الخيط و أن شاء الله قريب اوى البنت هتكون معانا
يا رب يا فوزى يارب
يلا بقا امضيلى على الأوراق دى ...الشغل واقف بقاله فتره و السكرتير جاب لى الورق بقالوا يومين اهو
كل الورق دا ؟؟
طب اعمل ايه ؟ ما هو انتى بقالك فتره
طب انا هعملك توكيل انت تمضى مكانى
لا لا انا رافض حكايه التوكيل دى من زمان
عارفه ...بس دلوقتى الوضع اختلف
لا يا ستى ...مليش دعوه بالموضوع ده
يا فوزى متتعبنيش ....بص لفتره بس و لما ربنا يتم عليا شفاه هنلغى التوكيل دا
اذا كان كدا ماشي ....هنزل اجيب موظف من الشهر العقارى و اجى نعمل الإجراءات فى البيت عشان تعبك بس
ماشي يا فوزى روح و متتأخرش عليا ...انا بقيت اخاف اوى لما اكون لوحدى
متخافيش هجيلك على طول
اسرع فوزى إلى مقر الشهر العقارى و احضر أحد الموظفين معه و تمت الإجراءات
انا هنزل يا ناديه اوصل الاستاذ
ماشي يا فوزى متتأخرش
حاضر يا حبيبتى
يتبع
صلوا على حبيبكم النبى
قصص اطفال - قصص الاطفال - قصص أطفال - قصص للأطفال - قصص الأطفال - حواديت اطفال - حواديت للاطفال - حكايات اطفال - حكايات للاطفال - حكايات الاطفال - حكايات أطفال - حواديت ديزني - كتب اطفال- قصص رومانسية قصيرة - قصة رومانسية قصيرة - قصص حب رومانسية قصيرة - روايات - قصص اطفال بالانجليزي
#دجيهان_عادل
#قصص_وحكايات_د_جيهان_عادل.
فضلا غير مسموح نقل أو نسخ القصه إلا بعد اذن الكاتب و الا سيعرض للمسائله القانونيه ..
تعليقات
إرسال تعليق