هويدا
الجزء الثالث
أصيبت هويدا بالرعب الشديد عندما رأت النساء يقتربوا منها و يمسكوا بها
ايه. انتوا بتعملوا ايه ؟؟
مفيش يا عروسه ... متخافيش عريسك هيدخل عليكى دخله بلدى عشان ترفعى راس ابوكى
صرخت هويدا صراخا شديدا ،كانت تنظر لامها و تستغيث و لكن لا حياة لمن تنادى
انتهى صلاح وسط زغاريد من عزه والده هويدا
اخذت منه المنديل و انصرفت هى و باقى النساء
انزوت هويدا على نفسها و الدموع تغرق وجهها ...أصبحت عيناها بلون الدم و الكحل يلطخ وجهها
حاول صلاح الاقتراب منها و لكنها شعرت بالهلع الشديد وارتفع نحيبها
ايه بس مالك ؟؟ هى امك مفهمتكيش يعنى ايه جواز ؟؟
دفنت هويدا رأسها بين قدميها ....لا تستطيع التوقف عن البكاء
خرج صلاح لامه المشغوله بتقديم الطعام للضيوف و همس بأذنها
اعتلى وجه الام نظره عبوس و توجهت مباشره لغرفه صلاح و هويدا
ايه يا ست هويدا ؟؟ مالك يا اختى ؟ قالبها نكد ليه ؟ و منكده على الواد ؟؟؟ هو انتى متعرفيش انك بقيتى ست و جوزك دا له حقوق عليكى ؟؟؟
انا عاوزه اروح لامى
امك دى ايه يا عنيا ؟؟ هو دخول الحمام زى خروجه و الا ايه ؟؟ انتى تنسي امك دى خالص و متجبيش سيرتها هنا نهائى و بعدين امك دى مفهمتكيش يعنى ايه جواز و الا ايه ؟؟
امى مقالتش ليا حاجه
يبقى العيب عليها. ...مره ناقصه مفروض كانت فهمتك انك دلوقتى مش زى زمان ...انتى بقا لكى راجل مسؤوله عنه تشوفى طلباته و تغسلى هدومه و تعمليله اكله و تسمعى كلامه متكسريش له كلمه ..
توجهت ام صلاح ناحيه الدولاب و أحضرت قميص من الستان الاحمر و ألقته على وجه هويدا
خدى البسي دا و اسمعى كلام جوزك فى كل اللى يقولك عليه و من النجمه تصحى عشان تحضريله فطاره و تشوفى لوازم البيت
انصرفت ام صلاح ...فدخل بعدها صلاح و هو يبتسم ابتسامه بلهاء
ها ....امى فهمتك على كل حاجه يا هويدا ؟؟؟
اومأت هويدا برأسها بالموافقه
طيب يلا بقا البسي وورينى الحلاوه و الا اقولك هروح اجيب لك شويه ميه الاول تغسلى وشك احسن الكحل بهدل عنيكى
خرج صلاح لإحضار المياه
قامت هويدا بسرعه لتخلع ملابسها قبل أن يحضر و يراها
لبست هويدا القميص الستان فوجدته يظهر ذراعيها و رقبتها
شعرت هويدا بالحرج و توجهت للدولاب لاحضار جلباب يغطى جسدها العارى
دخل صلاح فانزوت هويدا داخل الدولاب و شعرت بالاحراج الشديد
ضحك صلاح و أقترب منها و امسكها من يدها
ايه الحلاوه دى يا بت ؟؟ مكنتش اعرف انك حلوه كدا ؟ القميص هياكل منك حته ...هو بتاع نجلاء مراتى القديمه بس مكنش عليها بالحلاوه دى
خافت هويدا و حاولت تغطيه جسدها بأى شئ من الدولاب و لكن صلاح لم يترك لها الفرصه و توجه بها لسريره حتى يتمم ليلة الدخله
فى الصباح الباكر كان صلاح يغط فى نوم عميق
دخلت زهيره ام صلاح بهدوء و توجهت إلى هويدا و همست بجانب أذنها قومى يا بت ...ناموسيتك كحلى ...يلا همى عشان تحلبى الجاموسه و تحضرى الفطور لجوزك
قامت هويدا تخبئ نفسها بغطاء السرير و هى تقول
حاضر حاضر يا اما ...هلبس هدومى و احصلك
اوعى تتأخرى و تعمليلى فيها عروسه لاجى اجيبك من شعرك دا
حاضر ...دقيقه واحده و جايه وراكى
قومى بشويش و اوعى تصحى جوزك
حاضر ...حاضر
يتبع
صلوا على حبيبكم النبى
قصص اطفال - قصص الاطفال - قصص أطفال - قصص للأطفال - قصص الأطفال - حواديت اطفال - حواديت للاطفال - حكايات اطفال - حكايات للاطفال - حكايات الاطفال - حكايات أطفال - حواديت ديزني - كتب اطفال- قصص رومانسية قصيرة - قصة رومانسية قصيرة - قصص حب رومانسية قصيرة - روايات - قصص اطفال بالانجليزي
#دجيهان_عادل
#قصص_وحكايات_د_جيهان_عادل.
فضلا غير مسموح نقل أو نسخ القصه إلا بعد اذن الكاتب و الا سيعرض للمسائله القانونيه ..
تعليقات
إرسال تعليق